ضرورت استفاده از استراتژی داده برای ارتقا (رشد) بازاریابی استارت آپ ها
ضرورت استفاده از استراتژی داده برای ارتقا (رشد) بازاریابی استارت آپ ها
پنج شنبه 3 بهمن 1398 ساعت 11:3 | بازدید : 176 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

استفاده از استراتژی های هدایت شده بوسیله داده برای بازاریابی استارت آپ ها: 

 

بازاریابی دیجیتال، یکی از راه های موثر برای رشد دادن یک تجارت است. ولی امروزه بسیاری از استارت آپ ها، در استفاده از داده هایشان برای پیش بردن استراتژی های بازاریابیشان، شکست می خورند. بخش عمده ای از این شکست به دلیل کمبود منابع داده است.

استارت آپ ها با چالش های بسیار زیادی مواجه هستند ولی داشتن یک دید درست و واضحی از این که نقش بازاریابی چیست و ارزش استفاده از داده ها در بازاریابی چقدر است، تبدیل به یکی از المان های مهم برای رشد و ارتقای بازاریابی در هر مرحله ای اشده است.

بنابراین استارت آپ هایی که به ارزش و اهمیت داده ها در بازاریابی توجه نمی کنند و نمی دانند که چگونه از این داده ها استفاده کنند، مسلما شکست می خورند چون آن دسته از استارت آپ هایی که ارزش داده ها را می دانند و می داند که باید از داده ها برای بازاریابی دیجیتال به چه شکلی استفاده کرد، در این کار موفق می گردند.

 

به طور کلی بازاریابی، یعنی ساختن ارتباطات. بنابراین کمپین هایی که با داده ها هدایت می شوند، می توانند باعث شوند که ارتباطات برای بازاریابی افزایش پیدا کند و همین موضوع باعث می شود که کیفیت استراتژی های بازاریابی افزایش پیدا می کند و بازاریابی به شیوه مطلوب تری انجام می گیرد. بنابراین وجود کمپین هایی که با داده هدایت می شوند می تواند در ارتقای کیفیت بازاریابی اثر بسیار موثری داشته باشد و در صورتی که پایگاه داده های مناسب وجود نداشته باشد، کار بازاریابی با مشکل مواجه خواهد شد.

 

بنابراین برای بازاریابی، نیاز به وجود استراتژی های هدایت شده بوسیله داده (data-driven  strategies) داریم.

 

توصیه هایی برای ساختن استراتژی های هدایت شده :

 

در ادامه قصد داریم توصیه هایی به شما برای ساختن استراتژی های هدایت شده بوسیله داده برای بازاریابی بکنیم تا ااستارت اپتان بتواند با استفاده از این توصیه ها به شکل موثرتری بازاریابی را انجام دهد:

1.هنگامی که استارت آپ شما دارای داده های مناسبی است، آسان تر است که استارت آپ را به جایی که می خواهید هدایت کنید. متاسفانه در صورتی که شما نتوانید از داده هایی که در اختیارتان قرار دارد استفاده کنید، مانند این است که دارید در تاریکی کار می کنید. بنابراین باید از این داده ها استفاده کنید تا دقیقا مشخص کنید که میل دارید که برند استارت آپتان دقیقا به کدام سمت برود. همچنین باید از این داده ها استفاده کنید تا یک هویت برند مناسب ایجاد کنید که با افراد مناسب کار می کند. 

2.به این فکر کنید که استارت آپتان چه حرف جدیدی می زند و چه گروهی به این استارت آپ علاقه پیدا می کنند. هر کاری که شما می کنید تا برندتان را بسازید، باید در دنیای حقیقی مورد آزمایش قرار گیرد و این به معنی اندازه گیری میزان اثربخشی و تعاملات است. بنابراین از داده های خود استفاده کنید تا میزان اثربخشی استارت آپ را بررسی کنید و ببینید که کدام استراتژی کار می کند و کدام استراتژی کار نمی کند.

3.یکی از سوءتفاهم هایی که در زمینه داده ها برای استارت آپ ها وجود دارد این است که بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند  به داده های ارزشمند احتیاجی نخواهند داشت تا زمانی که کارشان را شروع کنند. این یک اشتباه بزرگ است! شما قبل از شروع کردن تجارتتان هم به داده ها نیاز خواهید داشت. شما به این داده ها احتیاج خواهید داشت تا شرایط کار را بسنجید و به شکل دقیق تری به رقبایتان نگاه کنید و استراتژی هایی که آن ها برای بازاریابی بکار می برند را مورد بررسی قرار دهید و بررسی کنید که آن ها چگونه می توانند استراتژي های SEO خودشان ر ایجاد کنند و ترافیک های وب سایتشان را تولید کنند.

4.شما همچنین باید یک تحقیق کلی و اولیه قبل از ایجد درک جدید از وضعیت موجود انجام دهید. این کار باعث می شود که یک زمینه ای برای ایجاد استراتژی مناسبی برای بازاریابی برند ایجاد شود.

5.سعی کنید از همان روز اولی که استارت آپ را برپا می کنید شروع به جمع آوری منابع کنید. لحظه ای تصمیم گرفتید که یک استارت آپ را بسازید، لحظه ای است که باید شروع به جمع آوری کردند داده ها بکنید. همزمان با کار باید کار جمع آوری داده ها توسط شما هم ادامه پیدا کند. سعی کنید هرچقدر که میزان مشتریانتان بیشتر می شود، مجموعه داده هایتان را افزایش دهید. باید در طول این راه یاد بگیرید که چگونه به بهترین شکل ممکن داده های خودتان را جمع آوری و ذخیره کنید و چگونه به موقع به بهترین شکلی از این داده ها استفاده کنید. بنابراین آموختن این موضوعات به خودتان باید بخش عمده ای از کارتان باشد.

 

همیشه این را به خاطر داشته باشید که زمانی که ارزش داده ها را انکار کردید، آغاز به شکست می کنید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که یک چارچوب مناسبی برای مدیریت داده ها برای خودتان ایجاد کرده اید به گونه ای که مشکلی برای شما ایجاد نشود.

 

بدانید که در سال 2020 دیگر چیزی به نام "مقدار زیادی داده" وجود ندارد! بلکه شما فقط باید بدانید که چگونه بتوانید از آن ها استفاده کنید. بدانید که در صورتی که می خواهید یک استارت آپ را برپا کنید ولی هنوز به فکر جمع آوری داده ها در آن نیفتاده اید، کاری بی حاصل انجام می دهید. باید از همان اول که می خواهید استارت آپ خودتان را برپا کنید به فکر جمع آوری کردن داده ها هم باشید.

 

همان طور که در بالا ذکر شد، موضوع استفاده از داده ها در برپایی استارت آپ ها موضوعی کلیدی است. با استفاده از داده هاست که می توان در تبلیغات و بازاریابی برای استارت آپ ها موفق عمل کرد. بدون داشتن داده های لازم، مسلما در پروسه ایجاد استارت آپ و بازاریابی دیجیتال، مشکلات زیادی بوجود می آید. چون تبلیغات و بازاریابی در دنیای امروزه شدیدا به وجود داده ها بستگی دارد و در صورتی که داده ها به اندازه کافی وجود نداشته باشند موضوع تبلیغات و بازاریابی استارت آپ دچار مشکل می شود و استارت آپی که در بخش بازاریابی و تبلیغات دچار مشکل شود، بدون تردید در کارش شکست خواهد خورد؛

بنابراین

اهمیت داده ها را دست کم نگیرید!




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 18
:: بازدید ماه : 460
:: بازدید سال : 1199
:: بازدید کلی : 5699